- 24.6.2018
- Marcela Provazníková
- Jsme BluePool
- Tagy:
- Lidé
- People of BluePool
- Jsme BluePool
People of BluePool: Miloš
Když jste firma o více než jednom člověku, alfou a omegou vašeho podnikání jsou lidé. Lidé, kteří něco vyrábí nebo, jako ve většině případů, dodávají službu internímu či externímu klientovi. My to vidíme stejně. My jsme naši lidé a v tom, co děláme, to nikdy nebude jinak. I proto často řešíme otázku, jak a kde získat ty kvalitní, šikovné, loajální zaměstnance, kteří budou chtít růst společně s firmou. Už na začátku jsme pochopili, že velká inzerce není pro nás. Chceme u nás mít kolegy, kteří se nebojí pracovat na sobě. Zajímají nás lidé, kteří se nebojí otevřít ústa, když je potřeba a prezentovat sebe nebo firmu a to se většinou těžko zprostředkovává přes náboráře. Naučili jsme se, že nejlepší lidi můžeme získat přes doporučení od našich zaměstnanců. A pak jsou jiné možnosti, které se prostě přihodí. Tak, jako se to stalo Milošovi, dalšímu z našich mladých a nadšených, který nevěděl, co chce, dokud to nenašel.:) Stejně jako velká část našich kolegů i Miloš studuje. Za studiem dokonce cestoval dál než jiní. Přijel ze Slovenska. Jak sám říká, celý život měl vše doslova pár kroků od domu. Když dospěl a mohl sám rozhodnout, kde bude žít, vybral si Prahu. Zrovna úspěšně dokončil bakalářské studium aplikované informatiky. Takže ví, jak IT technologie uplatnit v praxi. Až takhle jednou na přednášce narazil na Honzu, který je také z BluePool. U zkoušky se kluci dali do řeči, až z toho vypadlo, že by Miloše vlastně bavilo testování. Honza nezaváhal, předal mu na sebe kontakt a dnes jsou kolegové. Jo, i takové cesty mohou vést k získání nových lidí. To ale vyžaduje, aby se zaměstnanci rádi zmínili o tom, kde pracují. Může to znít jako klišé, ale jenom nadšený člověk může přitáhnout dalšího nadšence. Miloš (svou pořád ještě čistou slovenštinou) říká, že ty businessové/manažerské věci nejsou úplně pro něj. Že ho víc baví technická stránka věci. V BluePool dostal šanci testovat a naučit se vše, co je k tomu potřeba. Mnohem víc ho ale láká vývoj. Sám si ale dobře uvědomuje, že to nepřijde samo. Chce to trochu samostudia a zkoušení, ale jak říká Miloš: “V BluePool mě baví, že ten prostor je. Stačí si říct o to, co člověk chce a možnosti se vždycky najdou. Navíc se zde potkávají lidé s různými zájmy, jak v IT, tak v soukromí. Díky tomu, že se vídáme, známe se a víme, kdo co umí. Můžeme se navzájem inspirovat :)”. Když se řekne nábor, nejčastěji si představíme zástup “náborářů”, kteří vedou stovky pohovorů s lidmi, které nikdy předtím neviděli, aby slyšeli to, co už mnohokrát předtím. My to vidíme jinak. Jsme rádi, kdy mají naši lidi oči otevřené a sami řeknou, s kým by chtěli pracovat. Miloš a Honza v našem příběhu jsou skvělým příkladem toho, že líná pusa je fakt neštěstí a kdo se dívá, příležitost uvidí :).